DE

De bijbelse betekenis van essentiële oliën

Je weet dat je lichaam heilig is. Want de heilige Geest is in je lichaam gekomen, toen God je die Geest gaf. Eer God dus ook met je lichaam! 1 Korintiërs 6:19

 

 

"De schepping voorziet ons van alles

wat we nodig hebben voor onze gezondheid."

 

Essentiële oliën en planten worden al duizenden jaren gebruikt om genezing te bevorderen. Ze worden ook beschreven in de Bijbel en genoemd in 36 van de 39 boeken van het Oude Testament en 10 van de 27 boeken van het Nieuwe Testament. In totaal worden ze meer dan 500 keer genoemd in de Schrift. Dit is enorm en het geeft ons een waardevolle indicatie van hoe belangrijk essentiële oliën zijn in ons leven en waarom iedereen ze zou moeten gebruiken.

In de huidige moderne tijd hebben we veel van de oorspronkelijke remedies uit de natuur vervangen door synthetische remedies en de overtuigingen van die tijd zijn veranderd in onze moderne denkwijze.

Als we de oude teksten in de Bijbel bestuderen en beseffen hoe God zich gezondheid en herstel voorstelde, zullen we er zeker anders over denken en ons geloof en vertrouwen in God willen verdiepen en essentiële oliën in ons dagelijks leven willen integreren.

Laten we deze oude kennis vrij van religieuze standpunten toepassen en nadenken over de genezingsbeloften van de Heilige Geest. Dan zullen we beseffen hoe waardevol essentiële oliën vandaag de dag nog steeds zijn.

 

God doordrenkt planten met zijn woord & intelligentie

"Het drooggevallen gebied noemde God land en het samengestroomde water zee. En God zag hoe mooi het was. Er moet veel groen op het land komen,’ zei hij, ‘planten die zaad vormen en bomen die vruchten dragen.’ En zo gebeurde het. Er kwam veel groen op, allerlei zaadgewassen en vruchtbomen. En God zag hoe mooi het was.

Genesis 1:11-12

 

God openbaart aan Mozes een recept voor de heilige zalfolie

'De Heer zei tegen Mozes: Neem de fijnste kruiden: vijf kilo kostbare mirre, half zoveel kaneel, eenzelfde hoeveelheid kalmoes, en vijf kilo kassie, volgens de normen van het heiligdom. Meng dit alles met zeven en een halve liter olijfolie. Bereid hieruit een heilige zalfolie, een geurige olie zoals een zalfmenger die bereidt.'

Exodus 30:22-25

 

Jakobus leert ons om voor de zieken te bidden en hen met olie te zalven

'Als je het moeilijk hebt, bid dan tot God en vraag hem om hulp.  Als je ziek bent, roep dan de leiders van de gemeente bij je. Zij moeten voor je bidden, en wat olie over je heen gieten. Daarbij moeten ze de naam van onze Heer Jezus Christus uitspreken. De Heer zal je beter maken. En als je verkeerde dingen gedaan hebt, zal God je vergeven.'

Jakobus 5:14-15

 

Oliën en planten worden best vaak genoemd in de Bijbel

'Aan allebei de kanten van de rivier zullen bomen groeien. De vruchten worden als voedsel gebruikt, en de bladeren als medicijn.' Ezechiël 47:12

'Aan beide kanten van de rivier stond een boom die eeuwig leven geeft. Die bomen gaven elk jaar twaalf keer vruchten, elke maand een keer. En hun bladeren konden mensen genezen.' Openbaring 22:2

 

Etherische oliën en hun enorme betekenis voor ons emotionele evenwicht

"Als je mensen gezonde gewoonten leert, is het net

als demonen uitdrijven in de 21e eeuw."

Ontvang een brochure

met de 50 belangrijkste toepassingen van een selectie etherische oliën uit de bijbel.

Download hier gratis

Waarschijnlijk het beste boek sinds het bestaan van essentiële oliën.

Geschenken uit de tuin van God

Gezond en gelukkig leven met etherische oliën

Mirre gaf koningin Esther moed om haar leven in te zetten voor haar volk. Wierook gaf priesters helderheid van geest en behoedde de Israëlieten voor een epidemie. Slapen onder een jeneverboom gaf de profeet Elia nieuwe kracht. Welke wonderlijke eigenschappen bevatten planten, kruiden en bomen en wat vinden we daarover terug in de Bijbel? In dit boek neemt Jolande je mee door de Bijbel, op zoek naar Gods geschenken in de schepping. Ontdek hoe ook jij fysiek, geestelijk en emotioneel gezond kunt leven met Bijbelse oliën.

Met overzicht van 25 bomen en planten uit de Bijbel voor je welzijn!

boek bestellen